Monday, January 14, 2008

Masih Mencari........

Seminggu dua ini aku masih lagi mengkaji teantang kegunaan OD dan juga simpanan ASB. Penat duduk di depan komputer membuat simulasi simpanan di ASB dan juga OD. Dari apa yang terhasil melalui simulasi di dalam excel, memberi semangat kepada aku untuk menjayakan cita-citaku untuk membuat simpanan yang semaksimum mungkin pada tahun ini.

Cuma kekangan aku kini adalah modal. Terlalu seksa rasanya menunggu modal. Aku betul-betul mengharapkan duit KWSP untuk dijadikan modal menjayakan misi ku untuk membuat simpanan.

Buat masa ini, aktiviti ke lebih kepada membaca forum-forum yang ada di internet. Forum lebih kepada Pengurusan Kewangang yang betul. Antara forum yang menjadi keutamaan aku adalah urusinsan dan juga bicara jutawan. Selain itu aku banyak menghabiskan masa membaca bagaiman mencebur diri dalam Pelaburah Hartanah. Persiapan yang boleh aku lakukan hanyalah dari segi teori sahaja sekarang ini. InsyaAllah, apabila modal aku telah ada, aku akan bermula dengan kadar segera.

Sekarang ni aku juga sibuk nak menukar loan rumah ke loan kerajaan. Mungkin aku tak dapat duit hasil dari pertukaran loan ni. Jika dapat mengurangkan bayaran bulanan pun sudah cukup bagus kerana ia akan memberi kuasa yang lebih kepadaku untuk ..membuat simpanan yang lebih.

Harapanku, aku akan terus meneruskan perjalanan yang baru bermula ini. Aku mahu terus bergerak ke hadapan walaupun aku tahu banyak halangan yang akan menjelma. Aku harus selalu ingat kata Robert Kiyosaki

as your cash flow grows, you can buy some luxuries. An important distinction is that rich people buy luxuries last, while the poor and middle class tend to buy luxuries first. The poor and middle class tend to buy luxuries such as big houses, diamonds, furs, jewelry or boats because they want to look rich. They look rich, but in reality they just get deeper in debt on credit.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home