Monday, February 04, 2008

Cuti Raya Cina.....

Hari ni aku ambil half day nak balik kampung bini di negeri sembilan. Untuk cuti raya cina ni aku nak habiskan masa di kampung wife aku dan juga di kampung ku. Nampaknya untuk cuti ni kena bagi dua la, supaya lebih adil untuk aku dan isteri.

Cerita pasal cuti dan balik kampung ni, tak dapat lari nak kena keluarkan belanja. Nampaknya terpaksala ubahsuai sikit belanja bulan ni. Sebab untuk belanja bulan ni aku masih belum masukkan peruntukan untuk balik kampung. Tapi untuk bulan ni kau dah simpan RM200 dalam ASB. Dan dijangkakan ada balance RM150. Duit ni la untuk aku backup nanti mana yang berlubang tu. Harapnya untuk perancangan perbelanjaan bulan ni dapat dibuat seperti yang dirancang.

Plan aku bila balik ke kampung di selayang ni, aku nak servey rumah untuk dijual atau dilelong. Bukan apa sebelum aku buat invesment dalam property ni, aku nak biasakan dulu la berjalan-jalan tengok rumah yang ada disekitar tu. Mana tau ada rezeki aku dapat peluangkan. Rezeki ni kekadang kita tak dapat jangka untuk datang kan. Tu yang kena baca ayat SERIBU DINAR banyak-banyak tu.

Yang penting cuti ni aku nak bagi keluarga aku happy. Nak bagi anak-anak aku lihat dunia luar. Asyik tegok rumah je, tu yang anak-ak aku boring agaknya. Tu yang asyik gaduh-gaduh jer. Apa pun yang penting perjalanan aku ke kampung diharap selamat pergi dan balik...AMIN

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home