Sunday, November 16, 2008

Setiap Yang Hidup Pasti Akan Mati

Semalam sewaktu aku sibuk mengajar di OUM, aku menerima berita abang sepupu ku meninggal. Berita yang mengejutkan aku kerana dia sihat je sebelum ni. MAcam tak percaya di pergi di usia yang masih muda dengan mak bapaknya yang masih hidup.

Dia hanya mengadu sakit dada sahaja sebelum di pergi buat selamanya. Meninggalkan anak yang masih sekolah dan seorang isteri. Perkara ini betul2 menginsafkan aku. Mungkin tabiat dia yang suka perokok dan pemakanan yang tak dijaga. Aku ni pun sama, pagi sarapan roti canai, lepas makan terus berasap. Kalau jadi apa2 pada aku, dengan hutang yang banyak, macam mana la nasib anak dan isteriku nanti. Sesuatu mesti dilakukan untuk mengubah tabiat aku ni. Akan aku usaha kan..jangan cakap je...hehe

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home